BIO

Maria Laura Ronzoni

Italo-Irish singer-composer and latter-day bard, she is an artist who moves fluidly from music to poetry, to language.

Her all-embracing organic work weds the classical to contemporary, the autobiographical to the mythical.

A Dublin-based artist, she has been working and performing in Ireland for the last 10 years, where she began her musical and poetical journey as a “busker” in Temple Bar.

“A captivating presence, she has been described by Wally Page as having the “most amazing passion in her voice which makes her performances electric.


The Cork Orchestral Society

In the Spotlight

Awards & Recognition

Winner of the “BEST LYRICS” Prize for the song “Per le Strade di Dublino” (Festival “Botteghe d’Autore” Songwriting context, Salerno –Italy- August 2008)

Reviews

What People Are Saying

4Arts, Cultura e Lavoro

“Piccoli cammei sonori, note dilatate che s’intrecciano e si sovrappongono con una felicità lirica in un sottofondo folk spezzato e minimalista. Immediata e crepuscolare la Calliope tenue e rabbiosa di Maria Laura, tessuto intimo d’una voce pacata e raffinata”

Fabrizio Ciccarelli

Tuscia Media

“Una piacevolissima sequenza di “ballad” contraddistinte da un cristallino timbro vocale, un sottofondo di melanconia e rabbia interpretativa, minimalista nell’atteggiamento, ma esuberante nell’interpretazione, con uno sguardo che va costantemente altrove, lontano da qui.”

Luciano Lattanzi

Premio Lunezia 2007

“Nel solco della migliore tradizione folk. Delicata ma anche incisiva, l’interprete ha personalità e carisma, ha le idee chiare e il risultato è un’esecuzione pienamente convincente.”

 

Kay McCarthy

“Cantautrice italiana con l’Irlanda nel sangue, Maria Laura Ronzoni è una ricercatrice delle sonorità, una sperimentatrice di possibilità innovative e una testimone dei cambiamenti e degli intrecci culturali della nostra epoca. Chitarra e armonica come i miti del passato. Energia e creatività.”